Talent Innovation Group bestaat uit ervaren ondernemers en bedrijfsmensen die gespecialiseerd zijn op het gebied van innovatie en vernieuwing. Op deze blog geven wij u een kijkje achter de schermen, zodat u kunt zien waar TIG momenteel mee bezig is. De komende weken zullen wij aan de hand van opdrachtgever Hogeschool Utrecht, een innovatieplan schrijven. Hoe wij tot dit plan komen zal allemaal op het blog te lezen zijn. Verder bezoeken wij wekelijks een masterclass waarover wij meerdere reviews zullen schrijven en gaan we proberen om via deze blog discussies op te zetten over innovatie. Wij hopen natuurlijk ook dat u zult reageren op ons werk.

Wij wensen jullie veel plezier op deze blog!

vrijdag 29 april 2011

Tien briljante online bedrijfsmodellen

We praten de laatste tijd veel over het innoveren van een businessmodel, oftewel een bedrijfsmodel. Vaak omdat het bedrijf de laatste jaren niet erg goed draait of omdat het gewoonweg verouderd is. Een verandering in het bedrijfsmodel doorvoeren vergt ontzettend veel tijd en inspanning binnen de organisatie en er is natuurlijk altijd het risico dat het nieuwe bedrijfsmodel ook niet werkt.

De ondernemers in deze slideshow hebben daar in ieder geval geen last van. Hun is het namelijk gelukt om met een geweldig idee de online markt te betreden en hebben zo heel veel geld binnengehaald. Een duidelijke tip van deze ondernemers: Hoezo innoveren, gewoon goed beginnen!

donderdag 28 april 2011

Reviews Masterclass "Onderzoek doen"

Deze donderdag zijn wij wederom weer met een groep mensen van TIG naar een masterclass geweest. Dit keer was het onderwerp “Onderzoek doen”. Hier deelden twee uitstekende sprekers hun ervaringen over onderzoek doen . In de link kunt u een aantal reviews van onze leden over deze masterclass vinden

Reviews masterclass: Onderzoek doen

dinsdag 26 april 2011

Innovatie Olympische spelen 2028

Voor het bedrijfsleven is het erg belangrijk dat het gaat samenwerken met de topsport, hier liggen namelijk kansen. De kennis die in de topsport wordt ontwikkeld, kan namelijk voor zeer veel consumenten worden gebruikt.

Zeker Nederland zou hiermee een kans kunnen benutten en zo een slag kunnen slaan op de markt. Wel is daarvoor samenwerking tussen sport, kennisinstellingen, onderwijs, bedrijfsleven en het onderwijs nodig.

Innovatie Olympisch Plan 2028

Winnaar citymarketing innovatie award

War child heeft een zeer innovatieve manier van marketing gebruikt namelijk door co-branding toe te passen. Dit betekend dat ze andere bedrijven hebben gemotiveerd om hun merk/naam te combineren aan die van war child om op deze manier zoveel mogelijke aanhang te creëren. En met groot succes! Zeker door per bedrijf hun product aan te bieden met een beroemd persoon om op deze manier heel veel  aanhang te krijgen. En dit ging goed iedereen raakte zeer gemotiveerd. Met dit marketings concept creëerde war child een win-win situatie die veel bedrijven en inwoners motiveerde geld en moete te stopen in dit project.
Hieronder staat de link:
Winnaar citymarketing innovatie award

Reviews masterclass: "Blogs"

Afgelopen donderdag zijn wij met een aantal werknemers van TIG naar een masterclass over “Blogs" geweest. Waarin drie personen vertelden over hun eigen blogs en hoe een blog tot een succes kon worden gemaakt. Hieronder zijn een antal reactie te lezen:

Reviews masterclass: Blogs

Canvas Model 1

Deze week zijn wij bij TIG voornamelijk beziggeweest met het in kaart brengen van de Hogeschool Utrecht. Hiervoor hebben wij het Canvas-model gebruikt. Tot nu toe hebben we het rechter gedeelte van het model weten in te vullen. via deze link is dit model te openen:

Canvas model 1

Wat motiveert ons?

In dit filmpje wordt een theorie uitgelegd over hoe er in het bedrijfsleven het beste kan worden omgegaan met het motiveren van de werknemers. Natuurlijk is deze theorie, waarin werknemers de totale vrijheid krijgen in hun werk, niet helemaal haalbaar. Je denkt natuurlijk; "Wat heeft dit met innovatie te maken?".

Innovatie betreft niet alleen het bedenken van nieuwe producten, maar ook over nieuwe manieren van werken en het uitvoeren van verschillende taken in een bedrijf.

"Wat is er dan zo bijzonder aan deze theorie?"
In deze theorie wordt er gekeken naar de functie van het belonen van de beter presterende werknemers. Wanneer je goed presteert krijg je veel, degene die slecht presteren krijgen weinig. Bij productietaken zoals het snijden van komkommers werkt dit heel goed. Werknemers krijgen meer betaald naarmate ze harder werken. Best logisch toch. Maar uit onderzoeken bleek dat wanneer er lastigere werkzaamheden moesten worden verricht, in het bedrijfsleven dus het topmanagement, dat bij een hogere beloning de resultaten slechter werden.

Dit is maar één van de vele theorieëen, maar om als bedrijf constant bezig te zijn met het innoveren van de onderneming, zijn dit soort onderzoeken uitermate interessant om het eens toe te passen op het eigen personeel.

Het filmpje: