Talent Innovation Group bestaat uit ervaren ondernemers en bedrijfsmensen die gespecialiseerd zijn op het gebied van innovatie en vernieuwing. Op deze blog geven wij u een kijkje achter de schermen, zodat u kunt zien waar TIG momenteel mee bezig is. De komende weken zullen wij aan de hand van opdrachtgever Hogeschool Utrecht, een innovatieplan schrijven. Hoe wij tot dit plan komen zal allemaal op het blog te lezen zijn. Verder bezoeken wij wekelijks een masterclass waarover wij meerdere reviews zullen schrijven en gaan we proberen om via deze blog discussies op te zetten over innovatie. Wij hopen natuurlijk ook dat u zult reageren op ons werk.

Wij wensen jullie veel plezier op deze blog!

Feedback

Feedback KW1
Opdrachten week 1
Feedback Koning Willem I College


Het canvas model is op een leuke manier ingedeeld. Het ziet er leuk uit op de manier hoe de post-its op het canvasmodel geplakt zijn.


Inhoud canvas model:
- Waardeproposities: Het deel van dat er veel studies zijn bij het Koning Willem I College klopt niet, maar de waardeproposities mass customization en de toegankelijkheid behoren niet bij het Koning Willem I College en daarbij worden ze in het model verkeerd uitgelegd.
- Klantrelatie: Het klopt wel dat er een relatie is tussen docent en student, maar jullie hebben niks verteld over de motivatie van de klantrelaties. Dit zijn de klantacquisitie, klantretentie en upselling. En terecht schrijf je met één r.
- Kanalen: Jullie hebben bij kanalen alleen de soorten kanalen genoemd, maar geen link gelegd met de stof uit het boek Business model generatie. Er wordt niks gezegt over communicatie-, distributie-, en verkoopKanalen en er komt ook niks terug van het schema van de soorten kanalen en de fasen van de kanalen. En let op de interpunctie.
- Klantsegment: De doelgroep is breder dan dat jullie beschreven in het business model. Ook hoeft de behoefte er net bij gezet te worden.


Jullie hadden beter alles in een verhaal kunnen zetten dan alles puntsgewijs of afzonderlijk van elkaar.


Groetjes groep 25




Feedback RU
Opdrachten week 2

Bij deze de feedback van groep 25 op jullie business model uit de opdracht van week 2 (linkerkant van het model).
Het business model is kort en bondig ingevuld. Hierdoor is het per bouwsteen meteen duidelijk wat ermee bedoeld wordt. Mischien zouden jullie sommige blokjes wel iets uitgebreider kunnen toelichten.
Revenue streams en cost structure zijn goed. Bij de key partners kun je misschien ook denken aan de leveranciers van boeken en andere studiematerialen. Verder zijn er wllicht ook nog samenwerkingsverbanden met andere universiteiten of hogescholen. Key activities is goed, maar wel erg kort uitgelegd. Dit kan wat uitgebreider. Tot slot de key resources. Op zich wel goed ingevuld. Jullie kunnen wel wat meer toelichten wat de kennis en informatie precies is, en wie deze bezit (human resources).

Bij deze de feedback van groep 25 op de opdracht van bedrijfseconomie van week 2.
Ten eerste hebben jullie de kosten en opbrengsten in een mooi en duidelijk overzicht gezet. Zo is precies duidelijk welke kosten en opbrengsten de RU heeft. De posten aan de kostenkant hebben jullie allemaal toegelicht, maar bij de opbrengsten hebben jullie alleen de rijksbijdrage toegelicht. Dit zou nog even wat uitgebreider kunnen, zodat alle posten aan bod komen.
Verder missen we de uitleg over de geldstromen bij de RU. Komen eerst de grootste opbrengsten binnen, of worden juist eerst de meeste kosten gemaakt? Dit moet nog toegelicht worden.
De opdracht over trends hebben wij niet kunnen vinden op jullie blog.


Feedback Fontys
Opdrachten week 3




Feedback week 3 groep Fontys Hogeschool


Feedback deel 1 management / marketing toekomstig wereldbeeld


Zeer uitgebreid uitgewerkt netjes en een mooie opmaak van de opdracht het komt zeer realistisch over tot in alle detail goed uitgewerkt, het is alleen een beetje ongeloofwaardig dat je docent geen facebook heeft. wanneer je rooster op facebook achterhaalbaar is en dat videostreaming via facebook is toegestaan. Ook leuk dat je tegen die tijd Xplora 4.0 hebt. En dat smartphones kunnen aanmelden bij bushaltes.


Feedback deel 2 management/ marketing invloed trends op businessmodel Fontys
bij de kost structuur het aankopen en laten ontwikkelen van applicaties ook mee genomen moet worden. dit hebben jullie lichtelijk omschreven me ICT-medewerkers maar ik zou dit iets duidelijker weergeven.


Veder is alles wel mooi toegelicht en ook op de blog ziet het er mooi uit. Ik zou alleen  wel nog de twee links op volgorde van boven naar beneden op plaatsen zodat deel 1 bovenaan staat en deel 2 onderaan want dit zou eventueel nog verwarring kunnen geven, het is geen noodzaak maar het zou  wel iets meer professionaliteit tonen.

Feedback Avans
Opdracht week 4:
Jullie hebben de opdracht uitgebreid uitgevoerd en ook een goede verdeling gemaakt tussen de verschillende sites. De uitleg waarom jullie dit hebben gedaan is ook goed.
In het deel dat jullie de verschillen vertellen hadden jullie beter ook wat voorbeelden kunnen geven wat van elkaar verschild en wat gelijk is aan elkaar. Dit had het verhaal wat duidelijker kunnen maken. In de eerste zin van het stukje ‘Wat betreft de overeenkomsten, op welke pagina je ook komt op de websites van de bedrijven, ze staan altijd onderaan de pagina.’ Hier lijkt het net of de overeenkomsten altijd onderaan staan dus deze zin kunnen jullie beter anders opbouwen.
In het stukje dat jullie de verschillen en overeenkomsten met de aard van de website gaan vergelijken staan een aantal spellingsfouten:
-          Gebasserd = gebaseerd
-          Tenzei = tenzij
Voor de rest ziet de opdracht er gewoon goed uit.